Greater Copenhagen-brandet

Samtlige kommuner og regioner i Østdanmark og Skåne har besluttet at bruge navnet Greater Copenhagen til at markedsføre sig internationalt.

Det fælles brand skal give kommuner og regioner større gennemslagskraft, når de kommunikerer internationalt. Det skal gøre det nemmere at profilere metropolen, så flere internationale investorer, virksomheder, medarbejdere og studerende vælger Greater Copenhagen frem for andre nordeuropæiske metropoler.

Alle kan bruge brandet

Både designlinje og markedsføringsmaterialer er frit tilgængelige for alle at bruge – også organisationer, universiteter, virksomheder og andre, der ønsker at bruge navnet eller logoet i deres internationale kommunikation og markedsføring.

Sådan bliver brandet til

Copenhagen Capacity er ansvarlig for at udvikle markedsføringsmaterialer og samarbejde med kommuner, universiteter, uddannelsesinstitutioner, organisationer og erhvervsliv om at forankre, udvikle og udbrede det fælles brand.

Hovedaktiviteter i 2017:

  • Udvikling af markedsføringsmaterialer i samarbejde med kommuner, organisationer, universiteter og virksomheder. 
  • Workshops og dialog med virksomheder, organisationer, kommuner og universiteter om hvordan brandet giver værdi.
  • Samarbejde med kommuner og organisationer i Skåne om forankring og udbredelse af brandet.
  • Internationale digitale kampagner der tiltrækker talenter og virksomheder til Greater Copenhagen.

Hvordan kan brandet bruges? 

I 2017 er der især fokus på at samarbejde med erhvervslivet om at gøre brandet værdifuldt for virksomheder - særligt i forbindelse med tiltrækning af internationale talenter.  

Samtidig inviterer Copenhagen Capacity løbende kommuner, universiteter og organisationer til dialog om, hvordan brandet kan bruges til at tiltrække internationale virksomheder, investorer og talenter til regionen. 

Der er markedsføringsmaterialer tilgængelige i værktøjskassen. Der vil løbende komme flere til.

Copenhagen Capacity står til rådighed i forhold til at rådgive kommuner, organisationer, universiteter, virksomheder og andre interesserede om, hvordan brandet kan give værdi, og hvordan det kan bruges i international markedsføring og kommunikation.

Kontakt

Hvis du har spørgsmål vedrørende Greater Copenhagen-brandet, er du velkommen til at kontakte:

 

Kontakt Morten Friis-Olsen

Morten Friis-Olsen
Head of Branding - Greater Copenhagen
Copenhagen Capacity

Tlf: +45 61 19 94 75

E-mail: mfo@copcap.com